I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, March 15, 2012

AyamKempas Baik punyaa

hihi
Harini class aku adekan satu trip ke kilang memproses ayam . Ayam Kempas namanya. Hm, even tempat tu agak berbau,biasalahh tempat ayam,tp kteorg dapat banyak xperience ,kita boleh tao cara memproses,menyembelih cara yang bersih,halal and baik . Ahha. macam-macam ragam classmate aku apabila belajar utk slaughtering.. hihi . Actly nikteorang punya praktikal for subjeck HalalFood. cuma this subjeck je yang ada final paper . So,our lect dah buat teori dlm class,its time for praktikal siket la.. cuak sebenarnyaa. Mula-mula lect kteorg cakap setiap sorg kne sembelih ayam,tp nasib baik dia utamakan lelaki!ahha


   Keyakinan and keberanian aku utk try sembelih tipis lahh. aku takot darahh . Nak try,sbb nak pengalaman,tp tak berani!huhu. At least kalau org tanya,aku ada la xperience!ahha .. Ada la beberapa budakperempuan dari class kteorg try sembelih ayam!hihi . Tp kan,bdk perempuan try,takde sorg pon fail okay!tak ter masuk aku .ahha . Tp time budak lelaki, ade yang smpai putus leher ayam! tak bolehh makan ouhh , Ada yang sembelih then terangkat pisau laa. kan da bangkai jadinyaa. hihi . pengalaman tu ..
Lepas tu kan,pakcik owner tu,kena satu tembakan maot, nak tao apa?  ayam berakk memancutt proooooott keluar kena selua diaa. kesian.. tp lawakk ayam2 tu,dia pon cuak kot sbb kita nak sembelih dia .hihi . sempatlahh kteorang take photo . ahahhah.






No comments:

Post a Comment